Ingeburgerd...?

Ik ben ondertussen alweer bijna drie maanden verder en ik kan zeggen dat ik al redelijk ingeburgerd ben... Ik leer de stad steeds beter kennen, kan gezellig kletsen met de moeders voor school, heb het openbaar vervoer bijna helemaal uitgevogeld, bestel een “flat white” bij een coffeeshop en ik voel me hier al best thuis!

Ik heb mijn eerste twee weken lange schoolvakantie achter de rug en overleefd. De kinderen hebben hun herfstvakantie gehad en zijn sinds vorige week weer naar school. De herfstvakantie betekende voor mij meer werk, aangezien de kids thuis zijn. Gelukkig hadden ze de eerste week elke dag een drie uur durende tennis clinic, waardoor ze zich niet hebben verveeld. De tweede week was mijn hostmom wat vaker thuis dus had ik het niet zo druk. Ik ben met de kids naar de Auckland zoo geweest en ben met de twee oudste jongens naar een Climbing centre geweest en ben gaan bowlen. Het was zeker leuk om de kinderen een keer de hele dag mee te maken in plaats van ze telkens naar school te sturen. Je krijgt een totaal andere sfeer!

Ik heb bovendien ook twee oppasadresjes erbij gekregen, voor als ik thuis niks te doen heb. De buren hebben elke week een oppas nodig, en vorige week ben ik ook voor het eerst bij een ander adresje geweest, waar ik overdag op een 1 jarige heb gepast. Genoeg extra werk erbij dus!

Ondertussen heb ik ook nog wat sightseeing gedaan. Ik ben naar Bethells beach geweest, waar we heerlijk op het strand gelegen hebben en hebben geprobeerd de golven te trotseren (niet gelukt). Ik ben ook met twee andere meiden naar de Waitomo Caves geweest, iets waar ik al vanaf het begin naartoe wilde. De Waitomo Caves staan bekend om de vele gloeiwormen. Je kunt er doorheen wandelen, maar je kunt er ook doorheen ‘raften’, wat wij hebben gedaan. Dit betekent dat je een prachtig aangemeten (ahum) wetsuit krijgt, een klein zwembandje en een helm. Met het zwembandje ga je door de grotten en spring je van kleine watervalletjes af. Er was een moment waar we met z’n allen als een trein achter elkaar moesten zitten en we onze lampen uit moesten doen. Toen we naar boven keken leek het wel een sterrenhemel, enorm veel gloeiwormen! Dit was zeker mijn favoriete moment, just sit back and relax! ’s Avonds hebben we in een hostel in een tent geslapen met nog een andere backpacker erbij. De tent was overladen met pissebedden, maar ach, we hebben het overleefd. De volgende dag genoten van Raglan, een surfersstadje, en daarna weer via Hamilton richting huis gereden. Daarnaast hebben we hier ook Kingsday gevierd. Een paar dagen later, dat wel, echter net zo gezellig! Hollandse muziek, hapjes en overal oranje kleren, enorm geslaagd!

Ook ben ik nog naar Rangitoto Island geweest. Dit is een eiland op ongeveer 20 minuten varen van Auckland af. Het is de jongste vulkaan in Nieuw Zeeland en is 600 jaar geleden voor het laatst uitgebarsten. Nu is het een natuurreservaat en ongediertevrij. Er wonen geen mensen en als je de laatste boot mist, heb je pech. Ik heb daar een wandeling naar de top gemaakt en natuurlijk ook de nodige foto’s gemaakt.

Een paar weken terug heb ik ook voor het eerst het strandhuisje (of zeg maar gewoon, strandhuis) van mijn familie bezocht. Wauw! Een enorm huis, met genoeg plek voor twee gezinnen. Het strandhuisje staat in een soort van vakantieparkje/dorpje, waar enorm grote vakantiehuizen staan. Een beetje verlaten toen ik er was, aangezien het weer niet echt meewerkte aan het vakantiegevoel. Maar het strand was prachtig en op maar 5 minuten loopafstand, dus wat wil je nog meer?

Vorige week was ik jarig en ook al voelt het een beetje raar hier om je verjaardag plotseling in de herfst te vieren, toch is het een geslaagde verjaardag geweest. Ik had van tevoren al een flink overlevingspakket gekregen van mama met allerlei snoepgoed en winterkleding, en mooie vlaggetjes gemaakt door mijn lieftallige zus en mijn nichtjes en neefje, waarvoor mijn grote dank. En op 5 mei hebben mijn hostparents en kinderen mij al lekker verwend met een lekkere chocoladetaart en cadeautjes, omdat ze het weekend niet thuis zouden zijn. Ik heb twee cd’s gekregen, en ze hebben mijn gitaar betaald, super lief! ’s Middags ben ik wezen lunchen met andere au pairs, waarvan er eentje ook heel toevallig jarig was, en ’s avonds ben ik met een paar meiden gaan stappen! Ook heel erg bedankt voor iedereen die vanuit Nederland een verjaardagskaartje heeft gestuurd!

Ondertussen begint het hier langzaamaan kouder te worden, al is het nog steeds rondom de 20 graden. Volgens mijn hostfamilie hebben we een warme herfst, waar ik natuurlijk heel blij mee ben. Ondertussen vermaak ik me hier dus nog steeds prima en heb het erg naar mijn zin. Volgend weekend ga ik Wellington bezoeken, dus ben benieuwd!
Bedankt voor alle lieve berichtjes en tot later!

Liefs Yrla

Reacties

Reacties

Joëlle

Weer leuk geschreven zusje! Gelukkig ben je nog lekker jezelf onder het motto van sit back and relax! ???? Groetjes aan de familie en veel plezier in Wellington!

P.s. Ik ga vanavond jouw koekblikje lenen ivm APK keurig auto; Anne heeft nu al de tijd van haar leven ????

Joëlle

Tsss... De ???? zijn smilys die niet herkend worden...

yvonne

super leuk weer iets te horen !veel plezier daar nog,groetjes van ons

Hans van de Wetering

Nou Yrla - een heel verhaal - goed bezig geweest! Alleen dat die flatt white in die coffeeshop komt op ons in dit kikkerlandje een beetje vreemd over. Nog een fijne tijd.

Celine

Bitterballen en koningsdag vieren zo ver weg is wel beetje raar..
Die glowworms klinkt nice heb de foto's gezien.
Veel plezier en succes met al het oppassen.
Kus

Miriam

Leuk om je ervaringen te lezen! Nog proficiat en een mooie tijd daar

Sonja .

Alsnog gefeliciteerd! En leuk om te lezen . Nog een fijne tijd meid .

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active