Womad en op bezoek bij Sanne

Hallo Hallo,

Alweer twee weken verder, en ik wilde jullie even vertellen over de afgelopen weken. Ik ben in het weekend van 19 en 20 maart naar een festival genaamd WOMAD geweest samen met mijn hostfamily. Het was een erg leuk festival waar ik veel nieuwe indrukken heb kunnen opdoen. Womad is een festival waar artiesten van over de hele wereld komen om op te treden. Dit zijn artiesten uit Afrika, Azie, Zuid Amerika, etc. Je hoort dus veel verschillende klanken en muziekstijlen, die ik anders nooit zou luisteren. Zo heb ik bijvoorbeeld genoten van DakhaBrakha, een band uit Oekraine, en The Jerry Cans, een band uit Noord Canada die gebruik maakten van Throat singing. Een leuke ervaring dus, en vooral heel veel mensen kijken... Overal hippie’s!
Het kamperen was wat minder, maar dat kwam vooral door mijn bed (lees: twee yogamatjes op elkaar). Verder zijn we ’s ochtends telkens naar het zwembad gegaan in de ochtend, voornamelijk om even te douchen!

In het paasweekend ben ik op bezoek geweest bij Sanne, die wat verder in het zuiden op een boerderij woont. Ik heb Sanne leren kennen tijdens de orientatie in de eerste week dat ik hier was. We hadden in ieder geval al snel besloten om elkaar een keertje op te zoeken. Dus ik ben vrijdag afgereisd naar Rotorua, waar Sanne me heeft opgehaald. De busreis er naartoe zou ongeveer 3 uur moeten duren, maar heeft uiteindelijk 5 uur geduurd (blijkbaar gaat iedereen naar het zuiden toe tijdens het paasweekend). Ik zat helemaal bovenin en vooraan in de bus en had enorm veel uitzicht op de grote file voor me, feest! Uiteindelijk aangekomen en Sanne stond me gelukkig op te wachten. We zijn meteen naar een Maori Village toe gereden, waar we een hoop nieuwe indrukken hebben gekregen. We hebben kennis gemaakt met de levenswijze van de Maori’s en daarna genoten van een buffet van Hangi (traditioneel eten dat is bereidt onder de grond).
De volgende dag zijn we naar Taupo gereden, waar we de Huka Falls hebben bekeken en naar Craters of the moon zijn geweest. Craters of the moon is een surrealistisch landschap met een hoop geisers. Overal komt stoom uit de grond en het zit er cool uit! Je ziet overigens overal in het landschap wel een paar geisers, zo ook in de stad. Vandaar ook de stank van rotte eieren die je bijvoorbeeld in Rotorua ruikt. Veel mensen hadden me hier al over gewaarschuwd!

Zaterdagavond vroeg de hostdad van Sanne of ik mee wilde helpen met het melken van koeien op zondagochtend. Dat laat ik me natuurlijk geen twee keer zeggen! Dus zondagochtend vroeg op en samen met de kinderen naar de stal gereden om een paar koeien te melken! Daarna zijn we met de hele familie naar Whakatane gereden, waar we een Kiwi viering hebben bijgewoond. Deze viering werd gehouden om wat meer aandacht te besteden aan de kiwi. Een echte kiwi werd gezegend door een Maori, en daarna kwam de vrouw met de kiwi het publiek in en mocht je foto’s maken. Deze kiwi was 5 weken oud en werd later op de dag vrijgelaten in de natuur.
Het gezin ging later op de dag lunchen bij familie, en Sanne en ik hebben het strand verkend, en ik ben natuurlijk lekker verbrand. Thuis aangekomen mocht ik ook nog een easterhunt doen! De ouders hadden voor mij en Sanne een kiwi van chocolade gekocht, super leuk!

Op maandag was het tijd om al mijn spullen te pakken. Ik had pas de bus van 5 uur smiddags, dus we zouden naar Rotorua rijden om nog wat te shoppen, rondwandelen, etc. Afscheid genomen van het gezin, en Shaun, de hostdad van Sanne, vertelde me dat er die ochtend een kalfje was geboren die ze zouden vernoemen naar mij! Enorm vereerd om te weten dat er een kalfje rondloopt in Nieuw Zeeland die Yrla heet! In Rotorua nog gewinkeld en bij het meer voornamelijk gekeken naar andere toeristen, en daarna heb ik weer 3 uur in de bus gezeten op weg naar huis. Thuis lag er overigens nog een Chocolate Easterbunny op me te wachten, erg lekker!
Dat waren mijn avonturen van de afgelopen twee weken. De komende weken blijft het weer hopelijk nog mooi zodat ik nog wat meer kan zien! Bedankt voor alle lieve berichtjes en ik laat snel wat meer van me horen!

Liefs Yrla

Reacties

Reacties

Sanne

Jaa, het was een heel gezellig weekend :) Dutchies on tour!

celine

Waaw klinkt super allemaal. Zo zie je echt iets van het land, cultuur snuiver :D
Lekker chocolade Kiwi, kan je die niet een paar meenemen als je over heeelll veeeelll maanden weer terug komt :P

Volgen de verhalen over het raften..! en de foto's. Als je dit de volgende keer doet als je daar bent.

kus

Joëlle

Mee helpen met het helpen melken; dat laat ik me geen twee keer zeggen?! Hier ben je volgens mij nog nooit de stal in geweest.... Wat zo'n land al niet met je kan doen ;-)

Fijn dat je een mooie tijd hebt :-) Grappig dat je jezelf nog steeds als toerist ziet, ben benieuwd wanneer dat verandert! Ook "leuk" om te lezen dat we gelijk hadden over de heerlijke odeur in Rotorua; te smerig voor woorden....

Geniet ervan zusje! Binnenkort maar weer keertje afspreken op Skype :-)

Anne

Lieve tante Yrla,

Ik heb je koekblikje bij poppentheater gezien, maar jij was er niet bij... Opa Bert moest erg lachen om jouw koekblikje ;-) Ik wil ook mee naar de nieuw zeeland!

Mis je! Toedeledoki!

Jacqueline

Hoi hoi!
Fijn dat je het zo naar je zin hebt en ook nog eens veel van het land kunt zien????
Wij hebben ook een lekker lang paasweekend gehad, maar zijn helaas niet bruin geworden, anders dan van de roest van de regen????Maar dit weekend wordt het toch echt lenteweer met 18 graden!

Richelle

Ha Yrla, super leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt daar. Je schrijfstijl vind ik ook erg leuk! Joëlle heeft er zo te lezen een nieuw stal knechtje bij als je weer terug bent. Elke ochtend rennen naar de stal;). Veel plezier nog.
Xxx uit Italië

Hans van de Wetering (ken je me nog?)

Leuk dat je nu de kans hebt om te ervaren hoe groot de wereld is. Fijne voortzetting!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active