Alweer een maand hier.

Hallo Hallo,

Lang geleden alweer dat ik iets van me heb laten horen. Ik heb alweer drie werkweken erop zitten en het voelt alsof ik al (bijna) helemaal ingeburgerd ben! Ik zal wat meer vertellen over mijn eerste werkdagen..

De kinderen zijn erg lief en gezellig, daar heb ik tot zover nog geen problemen mee gehad! Natuurlijk hebben ze af en toe even hun dag niet, maar dat trekt snel bij. De regel is dat ze doordeweeks geen televisie, tablet of computer tijd krijgen, dus moeten ze zich op een andere manier vermaken. In het begin leek me dat een beetje lastig, want ja, wat moet je doen met die kinderen? Gelukkig weten ze zichzelf goed te vermaken en een zwembad in de tuin helpt natuurlijk ook... Bovendien hebben ze pianolessen, zwemlessen en tennislessen, dus genoeg te doen!

De eerste week ging me prima af. Het enige waar ik wat meer moeite mee had waren juist de vrije dagen. Vier dagen in de week vrij, wat moet ik doen met al die tijd in een land waar ik nog geen mens ken?! Luxe probleem zullen we maar zeggen. Dus vooral veel rondgewandeld, de vele parken bezocht en de stad verkend.
De week erop mocht ik voor het eerst in mijn eentje auto rijden, want ik doe op maandag altijd de grote boodschappen van de week. De oprit hier is een hel, enorm steil en rare bochtjes. “It just takes some practice, you’ll be fine after you’ve done it a few times.” Zoals mijn hostparents zeiden. Daarnaast is het rijden in de stad ook niet echt een pretje want het is erg druk. Maar goed, ondertussen heb ik het redelijk onder de knie gekregen en ken ik de vertrouwde route naar de supermarkt uit mijn hoofd!

Het koken gaat me ook nog niet helemaal af zoals ik het me had voorgesteld. De producten die ze hier gebruiken zijn natuurlijk weer anders dan wat ze in Nederland gebruiken (wist je dat ze hier geen half om half gehakt verkopen?!), plus ik kook nu voor 7 personen. En sowieso kookt het gezin weer net ietsje anders dan wat ik thuis gewend ben. Dus af en toe is het wat zoeken naar de juiste ingredienten en af en toe gaat het gewoon verkeerd. Al doende leert men, zullen we maar zeggen. Mijn hostparents waarderen in ieder geval mijn inspanningen, dus dat is fijn.

Ondertussen ga ik in de weekenden wat meer doen. Ben al een paar keer ’s avonds wezen stappen. Met andere au pairs of met Niels. Wat we niet hadden verwacht is dat je hier een heuse dresscode hebt als je bepaalde clubs wilt bezoeken. Vrouwen die sneakers dragen? Je komt er niet in! Niet wat we helemaal hadden verwacht van down to earth Nieuw Zeeland. 10 dollar voor een drankje is ook niet echt je van het. Ik zal in ieder geval nooit meer klagen over de dure drankjes in Nederland...

Dit weekend ben ik samen met een andere Nederlandse au pair (die toevallig valkbij woont) met de ferry naar Devonport geweest. Dit ligt nog steeds in Auckland. We hebben hier een korte wandeling gemaakt en daarna zijn we op het strand gaan liggen. Ik heb mijn allereerste duik in de zee genomen, en daarnaast ook voor de allereerste keer verbrand, Au! Zaterdag ben ik naar een soort van boeren braderie geweest, waar er van alles te doen was. Verschillende kraampjes met van alles en nog wat, dieren die je kunt aaien en bekijken, een kermis met draaimolen en al. Wedstrijden voor de echte mannen onder ons waarin je de volgende materialen voor nodig had: Bijlen, boomstammen en kettingzagen. En je kon ook prijswinnende wortels, uien, tomaten, etc. bekijken. Erg grappig!

Zondag ben ik naar de school gala geweest van de twee meiden. Er werd geld ingezameld voor een nieuwe schoolplein (klinkt bekend!). En ik heb hier leuke ideeen opgedaan voor een geldinzamelingsactie! Wat dacht je van dunk the teacher (proberen de leerkracht nat te gooien), henna laten zetten, haren roze laten spuiten voor maar 2 dollar, of boeken verkopen. Wat ik ook erg leuk vond was het feit dat alle ouders was gevraagd thuis een taart of iets lekkers te maken, die daarna dus werden verkocht op de schoolgala.

Nu is het alweer maandag en ben ik weer aan het werk. Volgend weekend ga ik met de familie naar Womad, een muziekfestival, en dat weekend erop ga ik naar Rotoroa waar een ander Nederlandse au pair zit! Genoeg in de planning dus...

Ik hoop vanavond wat foto's op de site te zetten. Bedankt voor alle leuke berichtjes en tot snel!

Liefs Yrla

Reacties

Reacties

arna de veer

Hey Yrla,

Toeval bestaat niet; ik vroeg afgelopen nog aan Lloyd of hij nog van jullie mam gehoord had hoe het met je ging. Leuk om te lezen dat je het goed naar je zin hebt en je draai begint te vinden. Geniet van je vrije dagen en we blijven je volgen. Groetjes van ons allen.

Ans

Hi Yrla wat fijn om te horen dat het goed met je gaat.Heb deze dagen veel aan je gedacht! Als je nog makkelijke recepten nodig hebt,kijk op ' smulweb'. Geniet van alles xxx

Anne Thissen

He Yrla!
Leuk om te lezen hoe het met je gaat:) En heel fijn dat je je draai ook steeds beter weet te vinden. Als je met het eten een keer niet weet, zet je toch gewoon een pan boeremoes op tafel?! ;)
Rotorua is heel mooi met het vulkanisme, maar de lucht zul je niet snel vergeten haha. Heel veel plezier!
Groetjes Anne

Carola

Wat een leuk verslag Yrla! Wat gaat de tijd snel eigenlijk hè! Klinkt heel leuk allemaal????.. Geniet er van!

Celine

Woow je doet echt veel. Familie valt alles mee dus
Er is veel te zien
Maar dan moet je het wel zoeken en vooral iemand zoeken om iets leuks te doen.
Spreek je morgen op Skype ;)
X

Ria Romijnders en familie

hoi Yrla,

super om dat allemaal mee te maken. Je redt je prima DownUnder. Alleen die hellingproof had je misschien thuis op de dijk ook alvast kunnen oefenen?

Tom

Hoi ik ben Tom
Hoe gaat het?
Ik mis je wel heel erg

Gijs

Hoi Yrla, heeeeel veeel plezier!
Ik wens je een hele mooie ervaring.
En ik hoop dat je snel terug komt.
De groeten aan het gezin.
Doei????????
Xxxx Gijs ????

Jacqueline

Fijn om te lezen dat het goed gaat! Geniet ervan!???? Liefs uit Lith

francien

fijn dat het goed met je gaat.en over het eten och dat komt wel goed schatje haha groetjes

ingrid

Hey yrla,
he wat goed dat het zo goed met je gaat.
de invulling van je vrije dagen gaat ook nog wel goed komen!
geniet van alles!
groetjes, ingrid

Floor Dolstra

hallo lieve Irla.ik ben blij om te horen dat het zo goed gaat in Nieuw Zeeland. en natuurlijk ook dat het goed goed gaat met jou.en ik mis je heel erg

XXX Floor

Papa

Fijn om te lezen dat het goed gaat en..... ik hou ook van jou

Janske

Hey Yrla,
Wat fijn dat je het erg naar je zin hebt en wat een mooie foto's! Ik blijf je avonturen volgen.
Liefs, Janske

sylvia

Leuk om je belevenissen te volgen Yrla!

Sonja

Wat leuk om je zo te kunnen volgen ! Volgens mij ga jij daar fantastische dingen beleven ! Fijn dat het klikt en geniet van de mooie dingen !! Groetjes x

Els & Koos

Hoi Yrla,

Leuke verhalen en foto's. Geniet er maar van! We blijven je volgen.

Groetjes!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active