Mijn eerste week!

Maandag was het zover, eindelijk naar Auckland toe, waar ik al een paar maanden naartoe leefde. Opeens was het niet zo heel leuk meer. “Waar ben ik in godsnaam aan begonnen?!” was meer het gevoel dat bij me naar boven kwam. Achja, toch maar op het vliegtuig gestapt en begonnen aan mijn grote reis en zonder tranen nog wel! De eerste reis viel me best mee, ondanks het lange zitten. Hier en daar een filmpje, dat ging allemaal prima. De tweede reis (van Singapore naar Auckland) viel erg tegen. Ik was doodmoe en weet niet meer of ik werkelijk heb geslapen of hier en daar alleen mijn ogen heb dichtgedaan. Veel slaap heb ik in ieder geval niet gehad, want de reis duurde enorm lang!

Aangekomen in Auckland duurde het nog even voordat ik het vliegveld kon verlaten, alle bagage werd gecheckt, iedereen werd ondervraagd, en ik mocht gelukkig mijn drop, pepermunt, peperkoek en koekjes mee naar binnen nemen, woow! Niels stond me op te wachten op het vliegveld dus ik werd meteen goed opgevangen. Aangekomen in het hotel had hij ook nog wat koekjes, snoep, drinken en natuurlijk zelf gemaakte pepernoten voor me klaargezet! Wat een welkomst!

Na een nacht van misschien drie uur slaap (jetlag!) hebben we rondgelopen in Auckland, wat dingen bekeken, wat geshopt, lekker in de regen gelopen (wat een prachtig weer!). S avonds op naar het volgende hotel waar ik mijn oriëntatie heb gehad. Ook hier weer een korte nacht gehad (jetlag!), maar gelukkig op tijd bij de oriëntatie.

De oriëntatie was erg lang, met veel informatie waar ik eigenlijk al genoeg van af wist (wist je dat het leuk is als je kinderen betrekt bij het koken?!?!) En informatie waar ik wat meer aan had (hoe open je een bankrekening). Gelukkig ook veel leuke andere au pairs ontmoet met veel verschillende achtergronden. Voornamelijk veel Duitsers, maar ook Fransen, Amerikanen, Belgen en zelfs een Nederlandse! S avonds een spelletje weerwolven gedaan met alle meiden en daarna vroeg naar bed, want de volgende dag hadden we dag 2. Op dag 2 hebben we s ochtends een EHBO-cursus gedaan, s middags een cursus ‘rijden in Nieuw Zeeland’ en nog wat info over het au pair programma.

Rond half 4 werd iedereen opgehaald door hun familie. Mijn hostdad David was vrijwel meteen aanwezig, dus meteen de auto in en naar mijn nieuwe woning voor de komende 10 maanden… Ik ben schreeuwend ontvangen door de kinderen, wat erg leuk was! Ik werd meteen rondgeleid door het enorme huis en heb een lekker stuk biefstuk gegeten. S avonds wat wijn gedronken met Karen en David, en daarna vroeg in bed want tja, die jetlag was nog steeds aanwezig.

Zaterdag zijn we naar de supermarkt gereden om alvast de boodschappen te doen die ik in de toekomst zal gaan doen. Ik heb mijn ogen uitgekeken naar de prijzen van sommige producten. Ik zal hier zeker geen pistachenootjes eten! S middags een duik genomen in het zwembad en s avonds zijn we naar het Chinees lantaarnfestival geweest in het park bij ons in de buurt. Erg leuk, maar ook erg druk!

Zondag een relaxte dag gehad. Sochtends geskypet met mama en papa en Joelle (en Koosje!). Karen heeft me het een en ander uitgelegd over het hele huishouden, want maandag begin ik meteen met werken! Ook heb ik maandag en dinsdag rijlessen om wat gewend te raken aan de andere kant van de weg…

Tot nu toe gaat het allemaal erg leuk en de familie is erg gezellig, de kinderen zijn erg lief en Karen en David zijn erg begripvol over alles tot nu toe! Hopelijk gaat de eerste werkweek helemaal goedkomen en maak ik geen grote fouten (zoals de kinderen vergeten van school te halen). We shall see!

Sommige mensen hebben gevraagd naar mijn nieuwe adres. Dat zal zijn:

22a Brighton Road

Parnell

Auckland, 1052

Tot de volgende keer!

Liefs Yrla

Reacties

Reacties

Lenny van den Biggelaar

Leuk Irla om je bericht te lezen. Fijn voor je dat je eerste week goed is verlopen. En succes gewenst voor as week als het aupairwerk echt begint.

francien sprenger

fijn dat het goed gaat met je liefs uit lith

Sylvia

Hoi Yrla, leuk om je belevenissen zo te kunnen volgen.
Succes de komende week met alles wat op je af gaat komen. Maar jou kennende gaat dat goed komen.
groet Sylvia

Yvonne van geffen

Wat leuk om je verhaal zo te lezen. Ik ben benieuwd naar de rest van je belevenissen daar. Geniet ervan!

Ria Romijnders

Hoi Yrla,
Ik lees wel dat het helemaal goed komt.
Lekker zwemmen, uitgaan, mensen ontmoeten en dan tussendoor nog werken?
Zet m op meissie!
Leuk om jouw reiservaring te kunnen volgen

groetjes vanuit regenachtig Heesch
Ria en familie

Femie Sprenger

Hoi Yrla, leuk om te lezen wat je tot nu toe allemaal al hebt gedaan. Fijn dat je in een leuk gezin terecht bent gekomen. Dat scheelt al zoveel :) Heel veel succes de komende week! Groetjes!

Céline

Heey,

Knap dat je naast deze drukke week ook nog tijd hebt voor je blog :D
Fijn dat je goed ontvangen bent.
En ach als je de kinderen een keer vergeet, ze bellen vast vanzelf :P

Succes met je eerste werkweek (dadelijk want je wordt over 4 uur al wakker ben ik bang) en hoor snel weer van je.

Liefs

Ans

Hi yrla we gaan je volgen!!! Veel succes xxx

Anne Pijnenburg

Hoi Yrla,

Wat leuk om te lezen hoe het met je gaat daar! Veel succes en geniet van alles wat je meemaakt!

Groetjes Anne

Tjeerd & Mirjam

Fijn dat je zo'n goed en gezellig nest hebt getroffen, Yrla. Het zal jou wel lukken om die 2 aankomende pubers onder controle te houden en die tweeling, ach ja helemaal leuk natuurlijk! Het ga je goed en wij blijven je volgen; groetjes uit Nuland.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active