Het begin is er!

Hoi Allemaal,

De meeste van jullie weten het al, maar heel veel vast ook nog niet. Ik ben vanaf eind augustus druk bezig geweest met het plannen van een reis naar Nieuw Zeeland om daar als Au pair te gaan werken! Dus bij deze mijn allereerste verhaal over de voorbereidingen die ik heb moeten treffen (en dat waren er genoeg..).

Wat begon als een leuk idee is uiteindelijk toch werkelijkheid geworden. Ik heb altijd al willen reizen voor een langere periode en deze zomervakantie begon er weer iets te borrelen. Geen vast werk na de vakantie, waarom niet nu? Het idee om als au pair te gaan werken stond me wel aan, ik werk immers al met kinderen, waarom niet combineren met reizen? Na wat rondsurfen op het internet ben ik uiteindelijk bij Travelactive terecht gekomen. Een site waar veel reizen voor jongeren worden aangeboden, van backpacken tot werken als au pair. Ik heb me wat verdiept en eigenlijk kwam ik al vrij snel tot de conclusie dat ik het gewoon maar moest doen. Dus zo doende heb ik me aangemeld.

De aanmeldingsprocedure was iets uitgebreider dan ik had verwacht. Ik heb van alles moeten opsturen naar Travelactive. Een dokterverklaring, een akte van goed gedrag, referenties van werkplaatsen en vrienden... Ik heb daarnaast een fotoalbum moeten maken over mezelf, een brief moeten schrijven over mezelf voor mijn toekomstige familie en het leukste van allemaal: een filmpje over, jawel, mezelf. Kortom, drie verschillende manieren waarop de families mij kunnen leren kennen.

Nadat ik alles had opgestuurd, werd er een afspraak gemaakt voor een Engels interview. Dit om te kijken of ik in staat ben om daadwerkelijk met Engelse families te kletsen. Na het interview (van wel 10 minuten) was ik dan eindelijk geaccepteerd in het Au pair programma. Mijn gegevens werden opgestuurd naar Dream Au Pair, een zusterorganisatie in Nieuw Zeeland, en daar ben ik in contact gekomen met Jill, mijn plaatsingscoördinator. Zij heeft mijn gegevens doorgestuurd naar families. Zodra er een familie was die geïnteresseerd was, kreeg ik een mailtje van Jill met informatie over de familie. Ik kon dan beslissen of ik er mee wilde Skypen of niet. UIteindelijk heb ik 7 geïnteresseerde families binnengekregen, waarvan ik er 5 heb gesproken via Skype.

De gesprekken waren erg leuk en gezellig, totaal niet wat je er van verwacht. Ik merkte dat ik met de ene familie al sneller een klik had dan met de ander. Één familie gaf al meteen na het eerste gesprek aan dat ze mij wilde als au pair. Na nog drie andere gesprekken te hebben gevoerd, kwam ik uiteindelijk toch uit bij de allerlaatste familie die zich had aangemeld. Het zat eigenlijk meteen goed en ik heb een gezellig gesprek gevoerd met de familie Findlow. Totaal niet wat ik had verwacht, want het profiel dat ik kreeg toegestuurd was op een hele andere toon geschreven. Wat ben ik blij dat ik dus uiteindelijk nog heb gepraat heb deze familie. Zij hadden nog gesprekken met twee andere potentiële au pairs, dus het was erg spannend. Twee dagen later kreeg ik het verlossende mailtje dat ze mij graag als au pair wilden! Hooray!

De familie Findlow bestaat uit twee ouders en vier kinderen waarvan twee jongens (11 en 12 jaar) en twee meiden (tweeling van 6 jaar). Ze wonen in een prachtig huis in Parnell, een suburb (buitenwijk) van Auckland, niet ver van het centrum vandaan. Ik zal me straks vooral bezig houden met de twee meiden, maar ga het volgens mij ook heel gezellig krijgen met de twee jongens. Het gezin gaat twee keer in de maand naar hun strandhuisje waar ik ook mee naartoe mag als ik dat wil. Vind ik natuurlijk niet heel erg. Verder grenst mijn slaapkamer aan het zwembad, dus kan ik zo uit bed een duik nemen! De maandag, dinsdag en woensdag zijn beide ouders werken, dit betekent dat ik van half 7 uur ’s ochtends tot ongeveer half 8 uur ‘s avonds op de kinderen pas en als de kinderen op school zijn ook andere taken op me neem (poetsen, wassen, eten koken, etc.). Donderdag en vrijdag werkt de moeder niet, dus dat betekent dat ik vrij ben. De weekenden ben ik ook vrij, dus dan trek ik erop uit! Ik begin 19 februari bij de familie Findlow, en zal werken tot 16 december. Als ik er daarna nog de puf voor heb, ben ik van plan om ook het zuidereiland te gaan bezoeken voor een paar weken. Dus ik verwacht ergens in januari 2017 weer thuis te zijn.

Voor nu is de familie dus geregeld. Mijn visum en vliegticket kan ik nu gaan regelen, wat betekent dat het straks ook echt vastligt… Spannend, maar wel heel leuk!

Ik houd jullie op de hoogte. Je kunt je daarvoor aanmelden voor de mailinglijst zodat je een mailtje krijgt wanneer ik een verhaal heb geplaatst op mijn weblog. Dat doe je aan de rechterkant.

Groetjes Yrla

Reacties

Reacties

dirk wassenaar

Vet gaaf!

Joëlle

Het begin is gemaakt!!:-)

heidi

Wat spannend!!!

Jacqueline

Super voor je!! Ik word graag op de hoogte gehouden dus meld me aan! Xx

Asha van Gool-Ramdin

Reuzebenieuwd hoe het allemaal zal gaan!

Angela

Hoorde het al van jullie mam:)
Noa en ik zijn er geweest in december en januari afgelopen jaar! NZ is geweldig
Heel veel plezier!

Maud

Jeeeeeeeeeeej! Zie je in NZ!

Riny

Heel veel succes, en dat gaat lukken

Anja Ruys

Heel veel plezier, geniet van het werk en het land, het is er geweldig.

Lenny van den Biggelaar

Wat geweldig Yrla. Rinus en ik hebben 8 weken in dit prachtig land rondgezworven met een camper. Was geweldig.Ik ben benieuwd hoe het jou zal vergaan?

Ria Romijnders and family

hoi Yrla,

zet m op! Geweldige ervaring zal dat worden. Leuk dat we op de hoogte worden gehouden via jouw reisverslagen.

liefs Ria and family

Ans en Andre

Een super ervaring wordt het en het zal je vast lukken er een mooie tijd van te maken! Ans en Andre

Rob & Petra uit Den Helder

Wauw Yrla, fantástisch. Wat een geweldig, gewaagd avontuur. Dit is het schoolvoorbeeld van 'Leef je droom'. Wij wensen je prachtige ervaringen toe!

Floor Dolstra

Hallo lieve yrla ik wens jou heel veel plezier als Au pair en wij zijn jou super dankbaar voor ons helpen met rekenen en zo bedankt voor alles lieve Yrla wij gaan jou missen xxx Floor Gijs Joyce Rober

Miriam

Een toffe tijd!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active