A day in the life...

Hoi Allemaal,

Een kleine update, vanwege de vele verzoekjes voor een nieuw verhaal (mama!) die ik heb gekregen sinds mijn vorige blog over Australië. Ik heb het nog steeds enorm naar mijn zin hier en hoef nog helemaal niet naar huis (nog “maar” drie maanden werken!). De afgelopen weekenden heb ik niet heel veel gedaan, naast het rondrijden in Auckland en omgeving en het ontdekken van nieuwe leuke plekjes/cafés. Mijn werk is nog steeds hetzelfde, maar ik heb nooit echt verteld over wat ik doordeweeks doe (alleen dan in het begin van mijn tijd hier toen alles nog nieuw was). Dus daarom een blog over mijn alledaagse werkzaamheden hier in Auckland.

Ik werk nog steeds op maandag, dinsdag en woensdag voor de familie Findlow en af en toe een extra dag of weekend wanneer ze me nodig hebben. Ik begin de dag om 7 uur wanneer mijn hostparents vertrekken naar hun werk. De jongens (11 en 13 jaar oud) zijn nagenoeg zelfstandig en zorgen voor zichzelf in de ochtend. Het enige wat ik hoef te doen is ervoor zorgen dat ze op tijd naar school gaan en ervoor zorgen dat ze niet ruziën over kleine dingen zoals alleen broers dat kunnen doen. De jongens vertrekken meestal rond half 8 naar hun school (ze gaan beiden naar een andere school) Ondertussen ruim ik de vaatwasser uit en zorg ervoor dat de keuken netjes blijft. De meiden (7 jaar oud) zijn meestal ook rond 7 uur wakker. Ze zorgen zelf voor hun ontbijt (meestal toast of cornflakes) terwijl ik hun lunch klaarmaak. Ze kleden zichzelf om in hun schooluniform en houden meestal een wedstrijdje over wie er het eerste klaar is (je hoort mij niet klagen!). Daarna spelen ze of lezen ze terwijl ik de keuken opruim en de was doe. Om half 9 lopen we in tien minuten naar school en loop ik door naar de sportschool. Jaja, ik zit sinds een paar weken bij de gym! Met zoveel vrije tijd is het fijn om iets tussendoor te doen. Weer terug van de gym doe ik de was, veeg ik de keuken door en ruim ik wat op, vervolgens heb ik nog wat tijd voor mezelf tot kwart voor 3, want dan haal ik de meiden weer op!
Na school hebben we afternoon tea, oftewel wat drinken en een koekje of wat fruit. Daarna is het tijd voor schoolreading. De meiden krijgen elke dag een schoolboekje mee naar huis om thuis te lezen. Eerlijk gezegd hebben ze dat niet echt nodig omdat ze zelf al zoveel lezen, maar ach. De jongens komen ook een voor een thuis en hebben huiswerk te doen en de meiden spelen met elkaar of lezen een boekje terwijl ik het avondeten voorbereid. Op dinsdag hebben drie van de vier kinderen pianoles terwijl de vierde hockey heeft, dus dat is een erg rustig middagje voor mij!
Sinds een paar maanden maken we gebruik van MyFoodBag, hetzelfde als HelloFresh of elk andere box met vers voedsel en recepten. Dat maakt het erg makkelijk voor mij, ik hoef me niet meer zorgen te maken over wat ze lusten en niet lusten (niet mijn fout, niks aan te doen!) en de meeste recepten zijn erg lekker! De meiden dekken de tafel en ruimen de tafel weer af. De jongens helpen om en om mee met het opruimen/afwas. Dan is het om en nabij 7 uur, en zit mijn werkdag erop. De avond spendeer ik meestal in mijn kamer of in de playroom, Netflix... Soms zit ik in de thuisbios met mijn hostparents of ik ga naar de gym.

De afgelopen paar weken en de komende drie weken werk ik op donderdag voor de familie Smith. Dit is de oude hostfamily van een andere au pair die al is vertrokken. Hun nieuwe au pair komt halverwege oktober, en ze hadden wat extra hulp nodig. Ik doe meestal de middagen van half 3 tot 6 uur. In de schoolvakantie (over twee weken) werk ik drie dagen fulltime voor ze, als mijn eigen hostfamily op vakantie gaat. Daarna ga ik zelf met twee andere au pairs vier dagen het noorden van het land verkennen!

Tot zover mijn update. Wat ik ga doen nadat mijn werk klaar is hier, weet ik nog niet precies. Ik heb het wel in grote lijnen uitgevogeld. Het enige wat in ieder geval vast staat is dat mijn hostfamilie heeft gevraagd of ik kerstavond met ze wil doorbrengen, dus dat is erg lief. Ze vertrekken zelf naar Australië op eerste kerstdag en ze hebben gezegd dat ik het huis zolang als thuishaven mag gebruiken, ook al zijn ze weg. Van 28 december tot 1 januari ga ik naar hét nieuwjaarsfestival van Nieuw Zeeland met een vriendin. Blijkbaar erg populair hier dus ik ben benieuwd) In januari is het plan om het Zuidereiland te gaan verkennen voor een paar weken. Ik heb tot zover nog geen travelbuddy, dus dat wordt spannend, maar geen ramp, komt uiteindelijk goed!

Oja, ik heb sinds een week een nieuwe telefoon, mijn oude is helaas stuk gegaan. Maar daardoor heb ik mijn Nederlandse nummer moeten veranderen op WhatsApp naar mijn Nieuw Zeelandse nummer, +64 22 385 1004. Dus mocht ik je negeren op WhatsApp, sorry, niet mijn bedoeling!

Liefs Yrla

Reacties

Reacties

Yvonne

Leuk, Yrla, om zo een inkijkje te krijgen in je leven down under. En fijn te horen dat het je zo goed bevalt.
Groeten uit Lith, ook van Nino en Lotje!

Bram

Leuk verhaal om te lezen Yrla! Ik ben benieuwd naar je verhalen over het noorden, maar vooral over zuidereiland, en over die travelbuddy, die heb je zo gevonden hoor! In een hostel, een bus of ergens op straat, komt helemaal goed :)

fam.Romijnders

Hoi Yrla,

Leuk om te lezen wat je zoal doet.
Je raakt toch niet erg gewend daar? Want hier is het ook heel leuk!
Jammer dat je tweede kerstdag er niet bij bent. Denk effe aan ons!
Super dat het allemaal zo goed gaat.
Veel plezier in het noorden.

tot de volgende update

vele groetjes van de hele familie Romijnders

Celine

Leuk weer iets te lezen. Klinkt best relaxt je weken zo hihi.

Ben benieuwd naar je reis, denk dat je dat ook wel tof zal vinden, ook al heb je geen buddy, er lopen genoeg backpakkers rond.

succes met 'drie maanden' en spreek je snel weer op de app.

Kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active